About رژیم کتوژنیک دکتر شبیر

Wiki Article

استفاده از قرص مولتی ویتامین مینرال یک عدد در روز به همراه وعده ناهار

یکی از ویژگی‌های سلول‌های سرطانی این است که برای رشدشان، از کربوهیدرات یا قند خون تغذیه می‌کنند.

رژیم غذایی کتوژنیک هم ممکن است عوارض و مشکلات زیر را در افراد ایجاد کند. البته رژیم کتوژنیک برای بیشتر افراد سالم، بی‌خطر است اما تا زمانی که بدن به رژیم غذایی جدید عادت می‌کند، ممکن است عوارض اولیه داشته باشد.

میخواهم از پروتکلهای این رژیم پیروی کنم، چکار باید بکنم؟ باید حضوری ویزیت بشم یا بصورت مجازی؟ قادر به حذف اکثر مواد غذایی مثل برنج، نان، نشاسته و .. هستم ولی تمایلی برای حذف نوشیدنی خاص ندارم. آیا امکان بهره گیری از از این روش را دارا می باشم یا خیر؟

احتمال نوسان وزن همیشه هست، اما افزایش وزن به عوامل زیادی بستگی دارد، از جمله این‌که بدن چگونه کربوهیدرات را متابولیزه می‌کند، رژیم کتوژنیک معایب رژیم غذایی، ورزش و موارد دیگر.

دسته‌ای از مواد غذایی در رژیم کتوژنیک غیرمجاز است یعنی مصرف آن را باید کاملا قطع کنید یا به حداقل برسانید.

 برخی مواد غذایی منبع خوبی از این ریزمغذی‌ها هستند مانند اسفناج، کدو حلوایی، آواکادو، شکلات تلخ و…(دقت شود به اندازه‌ای که در رژیم غذایی شما ذکر شده است، باید از این مواد غذایی استفاده شود نه بیشتر).

میکروبیوم روده و سیستم عصبی مرکزی رابطه نزدیکی با یکدیگر دارند. 

با این تفاسیر برای بعد از رژیم کتو باید زیر نظر مشاور یا متخصص تغذیه از یک برنامه غذایی جدید پیروی کنید که به آرامی غذای شما را به حالت رژیم غذایی متعادل برساند.

بهتر بتوانید قند خون و در نتیجه دیابت خود را کنترل کنید.

انواع کربوهیدرات کدامند؟ کربوهیدرات پیچیده بخوریم یا ساده؟

آجیل‌ها را به اندازه‌ای که در رژیم، برایتان تعریف شده است، استفاده کنید. میزان کربوهیدرات آجیل‌ها را در اینفوگرافی زیر می‌توانید مشاهده کنید.

در این رژیم غذایی، مصرف کربوهیدرات به‌شدت کاهش پیدا می‌کند و با چربی جایگزین می‌شود.

رژیم کتو همچنین می‌تواند از سرطان پوست جلوگیری کند، آکنه را بهبود بخشد و ظاهر رگ‌های واریسی را کاهش دهد.

Report this wiki page